Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

Mayıs enflasyonu yarın açıklanacak: İşte emekli ve memur zamları için masadaki ihtimaller

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), yarın (3 Haziran 2025) saat 10.00’da Mayıs ayı enflasyonunu açıklayacak. Bu veriyle birlikte memur ve emeklilerin Ocak-Mayıs dönemine ilişkin enflasyon farkı ve Temmuz ayında alacakları zam oranı kesinleşmiş olacak …

Petrol fiyatları yükseldi: Motorin indirimi iptal

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve müttefiklerinden oluşan OPEC+ grubu, Temmuz ayı için günlük sadece 411 bin varil üretim artışı kararı aldı. Bu, grubun son 3 toplantıdır aynı miktarda artış yapması anlamına geliyor. Karar, piyasada arz …

Japonya Başbakanı G7 öncesinde Trump’ın ticaret görüşmesini değerlendiriyor

Yomiuri gazetesinin Pazar günkü haberine göre Japonya Başbakanı Şigeru Ishiba, ay ortasında yapılacak G7 ülkeleri zirvesi öncesinde ticaret anlaşması arayışı kapsamında Başkan Donald Trump ile görüşmek üzere Washington’ı ziyaret etmeyi düşünüyor.

Bakan Kacır açıkladı: Sanayi yatırımına 240 milyon TL’ye varan teşvik!

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yeni Yatırım Teşvik Sistemi’ni duyurdu. Yatırımcılara faiz desteğinden KDV indirimine, yerli makine üreticisine destekten Anadolu’ya sanayi taşınmasına kadar birçok alanda dev teşvikler geliyor. Yeni sistem 2030 yılı sonuna kadar geçerli olacak.

Araç kredilerinde faiz yükselişi durdu: İşte nedeni!

Mart ayının sonlarına doğru bankalarda tüm kredi faizlerinde belirgin yükselişler gözlenirken, taşıt kredilerinde de benzer hareketler dikkat çekti. Piyasada en düşük taşıt kredisi faizi yüzde 3.25 seviyelerindeyken, bankalar mayıs başı itibarıyla oranları revize etmişti. Mayıs sonuna gelindiğinde ise kredi faizlerinde yükseliş durdu. İşte detaylar…

Mahfi Eğilmez’den altın değerlendirmesi: ‘O günden bugüne riskler arttı’

İktisatçı Mahfi Eğilmez, altına olan talebin risklerle doğrudan bağlantılı olduğunu vurguladı. Altının güvenli liman olarak görülmesinin nedenlerini açıklayan Eğilmez, yatırımcı davranışlarına dair dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Yazısında küresel belirsizliklerin altın fiyatlarını nasıl etkilediğine de yer verdi.