WhatsApp’a gelecek reklam özelliğinin ayrıntıları belli oldu

Meta, WhatsApp Reklamlarını ve Yeni Özellikleri Duyurdu

Meta, WhatsApp uygulamasında reklam gösterimi ve abonelik temelli yeni özellikleri hayata geçireceğini duyurdu.

Şirketin açıklamasına göre, Meta, reklam hedeflemelerini gizlilik odaklı verilere dayanarak gerçekleştirecek.

Kişisel Veriler Reklamlar İçin Kullanılmayacak

Kullanıcıların kişisel mesajları, aramaları ve grup sohbetleri uçtan uca şifreli kalmaya devam edecek. Reklamlar, uygulamanın “Güncellemeler” sekmesi üzerinden gösterilecek ve içerik üreticileri için kanal öne çıkarma ve ücretli abonelik seçenekleri sunulacak.

Meta, yıllık 160 milyar doları aşan reklam gelirine WhatsApp’ın da katkı sağlamasını hedefliyor.

Güncellemeler sekmesindeki reklam alanı, “Meta Business Manager” üzerinden planlanan kampanyalarla doğrudan entegre çalışacak şekilde kurgulanıyor.

Instagram ve Facebook Reklamları Gibi Hedef Odaklı

WhatsApp’taki reklam modeli, Facebook ve Instagram’daki hedefleme altyapısıyla entegre biçimde tasarlandı. Reklam verenler, WhatsApp’a özelleştirilebilir ve dönüşüm odaklı reklamlar verebilecek.

Yeni yapı sayesinde reklamların görünürlüğünün artırılması ve dönüşüm oranlarında daha yüksek performans elde edilmesi amaçlanıyor.

Dijital Pazarlama İçin Stratejik Sonuçlar

Meta Business’ın partneri Boosmart’ın Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy, WhatsApp’ın markalar için önemli bir alan olacağını belirtti. “Bu reklam modeli, kullanıcılarla doğrudan, kişiselleştirilmiş bir temas kurma imkanı sunuyor. Bu da dijital pazarlamada sadakat, geri dönüş oranı ve mikro hedeflemede yeni bir boyut demek.” dedi.

Ünlüsoy, WhatsApp’a reklam entegrasyonunun, Meta Business Manager kullanıcıları için platformlar arası hedefleme bütünlüğü sağladığını belirtti.

Related Posts

15. yılda 15 mesaj

Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlenmesi alanında faaliyet gösteren Birleşmiş Milletler kuruluşu UN Women (BM Kadın Birimi), bu yıl 15. kuruluş yıldönümünü kutluyor. UN Women, bu dönüm noktasında kadın hakları alanında kaydedilen ilerlemelere dikkat çekerken, dünyada çözülmesi gereken eşitsizliklere ve yeni ortaya çıkan tehditlere de vurgu yapıyor.

Vatandaş kiraza hasret kaldı: En ucuzu 500 TL! 1000 liraya kadar çıkıyor

Yaz aylarının vazgeçilmez meyvesi kiraz bu yıl cep yakıyor. İstanbul Avrupa Yakası Hali’nde 1. kalite kirazın hal çıkış fiyatı 300-500 TL arasında; 2.kalite kirazın fiyatı ise 150-250 TL arasında değişiyor. Ancak marketlerde ve manavlarda en ucuz kiraz 500 TL’den alıcı bulurken fiyatlar 1000 TL’ye kadar çıkıyor.

Toplam ciro yıllık yüzde 41,5 arttı

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplam ciro endeksi, sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplamında ciro endeksi (2021=100), 2025 yılı Mayıs ayında yıllık yüzde 41,5 arttı.

Borsa güne yükselişle başladı: 10 Temmuz 2025 Perşembe Borsa İstanbul’da son durum

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, güne yüzde 0,97 yükselişle 10.266,31 puandan başladı.

Yatırım fonları ve TL mevduatta stopaj arttı

Piyasaların gözü Merkez Bankası’nın 24 Temmuz’daki Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısında…

ABD’den 7 ülkeyi alarma geçiren karar

New York borsası, haftanın yeni işlem gününe yükselişle başladı. Açılışta Dow Jones endeksi yüzde 0,4 değer kazanarak 44.418,70 puana çıkarken, S&P 500 endeksi yüzde 0,41 artışla 6.251,06 puana, teknoloji ağırlıklı Nasdaq endeksi ise yüzde 0,58 …